thesimsbloggarna

Alla inlägg under januari 2012

Av Joanna, Johanna - 30 januari 2012 15:28

Mamman Fia: Orange

Pappan Petter: Grå

Småbarnet Johanna: Rosa

Småbarnet Joanna: Blå

Tonåringen Tiffany: Vinröd

Svart: Berättar röst och andra personer..

 


Tiffany: Pappa, kan du lära mig att köra?

Pappa Petter: Hmm.., Njaa..

Tiffany: Men snäälla!

Pappa Petter: NEJ ÄR ETT NEJ! Du får vänta lite till innan jag lär dig!

Tiffany får en plan och säger bara..

Tiffany: Jaja, jag får väl vänta.

Pappan Petter går in i huset och lagar mat under tiden..


 

Tiffany's plan är att gå till sin mamma och fråga..

Tiffany: Mamma, kan du lära mig köra?

Mamma Fia: Hmm.. Ja det kan jag väl! Nån gång måste man ju lära sig.

Tiffany: Yees!

Sen går dom till bilen..


 

När dom kommer hem igen är maten klar..

När dom ätit klart säger Mamma Fia att hon vill berätta nåt..


Mamma Fia: Eeh.. Vad skulle du tycka om ett nytt hus..?

Tiffany: Aldrig! Jag skulle ALDRIG vilja flytta här ifrån!

Mamma Fia: Mmm.. För att.. Vi ska flytta..

Tiffany: VAA!!

Mamma Fia: Förlåt gumman för att vi inte frågade dig först..

Tiffany: Kalla mig inte gumman!! Ni fattar inte vad ni gjort mot mig!

Mamma Fia: Förlåt..

Sen springer Tiffany iväg.

Tiffany tänker *Åååh.. Visst är det här huset litet.. Jag har heller inget rum.. Men ändå! Det är säkert tvillingarnas fel. Det är bara för att vi blivit fler i familjen som vi säkert måste flytta. Dom trode säkert att jag skulle bli glad.. Men om det är för att tvillingarna föddes så kommer jag altid hata dom..*


Nästa dag..


Tiffany är sur i bilen när dom är på väg till det nya huset.

Tiffany: Var vi tvungna att gå upp klockan 5 på morgonen bara för att flytta, säger hon irriterat när dom sitter i taxin på väg till det nya huset.

Mamma Fia: Äääh.. Aaa..

Tiffany: Som om, fräser Tiffany.


Sen kommer dom äntligen fram..


  

WOOW! Tänker Tiffany när dom kommer fram till huset. Men om hon sa "WOOW" rätt ut skulle säkert mamma och pappa bli förvånade..

Mamma Fia: Wow vilket hus, eller hur? Mycket bättre än det förra gammla skrutt huset.

Tiffany: Det är det ju inte, fräser hon.

Pappa Petter: Du får väl sura hela dagen om det är det du vill..

Sen går dom in i huset..


Det första Tiffany gör är att leta reda på ett bra sov rum.

Sen hör hon att mamman ropar på henne

Först tänker hon inte komma, men sen reser sig Tiffany från sängen och går ner till sin mamma.


Tiffany: Vad är det?

Mamma Fia: Du kommer få en present för att du iallafall följede med oss till det nya huset.

Tiffany: Vaa.. Sa du att jag ska få en present? Som vad då?

Mamma Fia: Den kommer snart.

Tiffany: Sa du "den" det går väl inte att köpa vänner eller pojkvänner?

Mamma Fia: Haha, men det är ingen vän eller pojkvän. Det är ett..

Samma sekund hon ska säga det ser hon att den har kommit.

Mamma Fia: Gå ut och kolla den står där utanför..


  

Tiffany: Ett föl! Säger hon samtidigt hon smeker dens nacke..

Fortsättning följer..

Hoppas ni tycker att den blev bra! Det kommer en ny fortsättning nästa vecka.

Kram//Joanna och Johanna









Av Joanna, Johanna - 30 januari 2012 15:11

1.Du måste ha "sims 3 kvällsnöjen"

2.Du måste vara vän med en vampyr på sims.


När du har blivit vän med en vampyr så trycker du på den, så att prat grejen kommer upp. Sen trycker du på

"Be att förvandla". Oftast brukar det gå då, men om det inte går så prova att bli bättre vän med den. Joanna och Jag tog lite bilder på hur det blev för oss:

 

Vi hann inte med att ta fler kort på det ;) Men så ser det ut när hon/han biter din sim. Men så ser det iallafall ut. Förresten så ska jag och Joanna göra en berättelse! (Hoppas det kommer gå bra! :D)


Ses!//Joanna och Johanna!

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kommande

KOMMANDE!: FAMILJEN ANNORLUNDA DEL 3!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards